Kontaktujte nás

Fischer Panda

Lodní elektrocentrály značky Panda německé firmy Fischer Panda GmbH jsou kompaktní, lehké a spolehlivé. Mezi oceňovanými vlastnostmi těchto výrobků jsou také minimální nároky na údržbu a velmi tichý provoz. Kromě lodí mohou být tyto elektrocentrály instalovány také v celé řadě jiné techniky – například v přenosových TV vozech, karavanech nebo ve vojenské technice.

Elektrocentrály Panda používají asynchronní generátory. Při jejich konstrukci nejsou použity komutátory, diodové systémy a složitá rotorová vinutí – elementy, které obvykle u standardních konstrukcí zvyšují nároky na údržbu a snižují provozní spolehlivost systému.

Kromě lodních elektrocentrál Panda jsou k dispozici i lodní elektrické pohonné jednotky a další speciální zařízení: dobíječe baterií, DC/DC měniče, DC/AC měniče a pohonné a řídicí systémy pro plavidla na bázi stavebnice DC 24 V–600 V až do výkonu 150 kW. Elektrické pohonné jednotky, které kromě minimální hlučnosti a snadné obsluhy mají i minimální vliv na životní prostředí, se v našich podmínkách uplatní například v plavidlech určených pro říční přívozy. Tento způsob dopravy má v našich obcích velkou perspektivu a na jeho zavedení a provoz lze použít prostředky z rozvojových programů EU.

Srdcem lodního elektropohonu je řídicí systém C3 Cockpit Fischer Panda, který umožňuje kapitánovi monitorovat vše potřebné k řízení spotřeby energií na palubě. Systém C3 „Command, Control and Communication“ umožňuje z jednoho místa zadávat příkazy, řídit/ovládat všechny systémy (pohon lodi, řídicí panel, generátor, palubní přístroje a baterie) a komunikovat s nimi. Elektropohon je bezemisní a téměř bezhlučný. Akční rádius plavidla s elektropohonem je (v závislosti na použitých bateriích, rychlosti a plavebních podmínkách) až 40 km.
Tak jak to známe z automobilů, lze realizovat i hybridní pohon plavidla, kdy je na delší vzdálenosti použit dieselový motor a při pohybu ve městě, případně při manévrování v maríně je použit elektropohon. Elektropohony Fischer Panda jsou k dispozici ve výkonech od 10 do 100 kW při napětí palubní baterie 24 nebo 48 V.

 

Technické údaje a další podrobnosti lze nalézt v katalogu níže.

Přílohy:  Katalog lodních systémů

 

Tisk